265644_185892711469317_6593774_oA Gazdaságtudományi Kar oktatója, Komlósi Edit a napokban mutatta be Veszprém város Önkormányzatán a Városmarketing Stratégia részét képező VESZPRÉ-MI – Milyenek vagyunk, mi veszprémiek? című érzelmi intelligencia-felmérés eredményeit.

A kutatás a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara, a Tourinform Veszprém, valamint a London College University együttműködésével és Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzatának segítségével valósult meg. A kérdőíves felmérés 2012 márciusától július végig zajlott. A kutatás célkitűzése az volt, hogy megismerje a veszprémi lakosok érzelmi intelligencia szintjét azzal a szándékkal, hogy a város az eredmények tükrében alakítsa marketing tevékenységeit.

A felmérés – a Pannon Egyetemen futó doktori kutatás részeként – egy nemzetközi tesztet alkalmazott. Az öt hónap során 725-en töltötték ki a kérdőíveket, megfelelően reprezentálva a városlakók különböző korosztályait és iskolai végzettségét. A válaszok alapján elmondható, hogy a veszprémiek érzelmi intelligencia szintje átlagos. Magas átlagával kiemelkedik azonban a Jól-lét tényezőt alkotó optimizmus, boldogság és önbecsülés.

A férfiak és nők érzelmi intelligencia szintje közel azonos. Az érzelmi intelligenciát alkotó elemek közül a nők magasabb átlagot értek el az empátia, érzések kifejezése, kapcsolatok kezelése és önbecsülés területén, a férfiak pedig az érzések szabályozása és a stressz kezelése terén. Mindkét nem veszprémi lakhelyválasztásában döntő tényező, hogy itt születtek, valamint a családi okok, azonban a nők magasabb arányban választották Veszprémet lakhelyül érzelem alapján (beleszeretett a városba és/vagy környékbe), illetve nagy befolyással bírtak még a Veszprémben eltöltött tanulmányi évek. A férfiak lakhelyválasztását a munkahely/munkalehetőség jobban meghatározta, mint a nőknél.

A kutatás eredményeként összességben elmondható, hogy azon veszprémi válaszadók érzelmi intelligenciája bizonyult magasnak, akik aktív munkavállalók és életükben fontos szerepet játszik a közösség.

A kutatás beszámolója itt érhető el. Forrás: Tourinform sajtóanyag