Háthoz megy a gazdaságtudomány!

A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar oktatói az alább felsorolt témákban örömmel tartanak előadást középiskolákban, akár az adott területekhez kacsolódó tanórán, osztályfőnöki órán, diáknapon, pályaorientációs napon vagy órarenden kívüli foglalkozás keretében.

Kérjük, hogy amennyiben valamelyik előadás felkeltette érdeklődésüket, jelezzék az ivan.katalin@gtk.uni-pannon.hu e-mail címen, vagy a 88/624-860 telefonszámon!

Előadás címeElőadóMiről szól?
1. ÚJ! Az iszlám és emlékezete - egy kis vallás és még több tudományCsizmadiáné Dr. Czuppon ViktóriaUtazás keletre. Útitársunk és vezetőnk Germanus Gyula, világszerte ismert magyar orientológus és irodalomtörténész.
2. ÚJ! Ember és környezet - a társadalmi-gazdasági tér változásaiCsizmadiáné Dr. Czuppon ViktóriaKlímaváltozás, glaciálisok és interglaciálisok. Mit hoz nekünk a holocén?
3. ÚJ! Területi elemzések alapfokonCsizmadiáné Dr. Czuppon ViktóriaElemzési módszerek és azok eredményeinek alkalmazása a gyakorlatban.
4. ÚJ! Celeb marketing - hogyan lesznek még híresebbek a híresekVarga-Toldi KatalinÉn-marketing, a celebvilág és a marketing kapcsolata, influencer marketing (Instagram, Facebook és egyéb közösségi oldalak használata a celebek által), az önreklám, saját márka (pl. saját divatmárkák) és a közösségi média kapcsolata.
5. Nagyobb a füstje, mint a lángja?A Nemzetközi Gazdaságtan Intézeti Tanszék oktatóiÁssuk bele magunkat az üzleti hírportálok egyik kedvenc témájába. Vajon tényleg megvalósulhat a Brexit?
6. Csere-bere fogadom, többet vissza nem adomA Nemzetközi Gazdaságtan Intézeti Tanszék oktatóiBújjunk bele egy amerikai, egy német vagy éppen egy arab üzletember bőrébe! Nézzük meg miben hasonlítanak és különböznek! (Az interaktív óra keretein belül átbeszéljük különböző országok üzleti/kulturális szokásait, s az egészet megfűszerezzük egy kis játékkal.)
7. MultilázA Nemzetközi Gazdaságtan Intézeti Tanszék oktatóiÜdvözlünk a Facebook, McDonalds, Toyota és Google világában! Nézzük meg, hogyan váltak nemzetközivé! Mit tudnak, amit mások nem?
8. Irány külföld!A Nemzetközi Gazdaságtan Intézeti Tanszék oktatóiSzedjük össze, milyen ismeretekkel célszerű rendelkezni, mielőtt belevágunk egy külföldi "kalandba"!
9. Westeros urai vs mai vezetők - A kváziközépkor tanulságai a vezetésbenSzentes Balázs"Lannister, Targaryen, Baratheon, Stark és a Tyrell küllők egy forgó kerékben. Néha ez van fölül, néha meg amaz. De valójában ugyanaz a sors vár mindannyiukra." De vajon milyen menedzser típusok a szereplők? Milyen menedzsment módszerek jelennek meg a Trónok Harcában? Előadásunkból kiderül! Rajongóknak kötelező!
10. Online marketingLiska FannyEgy üzletet nem reklámozni olyan, mint amikor kacsintasz egy lányra a sötétben. Te tudod, hogy mit csinálsz, de rajtad kívül senki más nem tudja." - Stuart H. Britt mondatai a mai online világra is érvényesek. Mert ugyebár amit nem posztoltunk, az meg sem történt, amelyik vállalat nincs fent a neten, az nem létezik. Szélsőséges, de nem kevés igazságtartalommal bíró kijelentések!
- Hogyan jelennek meg a vállalatok az online marketing világában?
- Milyen digitális tartalmakkal csábítanak?
- Miért olyan óriási ez a piac?
- Hogyan lett ez a lufi ekkora?
- Mi az a digitális lábnyom?
- Mit tartogat a jövő?
Ezekre a kérdésekre ad választ az előadás.
11. Tudod, mi a számvitel? A Számvitel és Controlling Intézeti Tanszék oktatóiNe ijedj meg ez nem matek, a számok tengerét itt pénzben értelmezzük. A könyv olvasva, a pénz számolva jó, ez legyen a közös mottónk!
12. Fejlesztések Európai Uniós projektekkel - Európai Uniós projektek fejlesztéseDr. Fehérvölgyi BeátaAz uniós fejlesztési források olyan lehetőségeket biztosítanak a magyar településeknek, vállalatoknak, iskoláknak, különböző intézményeknek és civil szervezeteknek, amelyeket kár lenne kihagyni.
De a források megszerzéséért nagy a verseny, innovatív, kreatív ötletek, és ezek profi kidolgozása kulcsfontosságú! Ráadásul, ha nyer a projektünk, akkor szembesülünk azzal, hogy meg is kell valósítanunk mindazt, ami a tervezéskor még remek ötletnek tűnt...
Az előadásban a kreatív és megvalósítható ötletek közötti egyensúlyt keressük.
13. Helyi gazdaságfejlesztés eszközeiCsizmadiáné Dr. Czuppon ViktóriaA helyi gazdaságfejlesztés ott kezdődik, amikor a polgármester kimegy a képviselőkkel a vállalkozásokhoz, lakosokhoz, civil szervezetekhez és megkérdezi őket a fejlesztési elképzeléseikről. A kapott válaszok alapján pedig megindul a tervezés, projekt generálás.
A bemutató óra keretében a vállalkozó kedvű diákok kipróbálhatják magukat a polgármesterek, a vállalkozók szerepében. Cél, hogy egy konkrét projekt tervet készítsenek és azt elő is tudják adni. Meg kell győzniük egymást a projektek fontosságáról, valamint azok fenntarthatóságáról.
14. Pannon Pentor Program, avagy mentorálás felsőfokonDr. Kővári EditIsmerd meg a PE Gazdaságtudományi Kar egyedülálló mentorprogramját, amelynek keretében oktatói és hallgatói mentorok segítik az elsőéves hallgatók beilleszkedését az egyetemi életbe, és folyamatos támogatást nyújtanak számukra abban, hogy tanulmányaikat céljaiknak megfelelően tudják elvégezni, és hasznosítani. Mert nálunk Te vagy az első!
15. Közösségi gazdaság a turizmusbanKántor SzilviaHogyan szervezhetsz magadnak egy olcsó, de mégis tartalmas nyaralást? Ezen az előadáson a közösségi szálláshelymegosztásba és közlekedésbe nyerhetsz betekintést.
16. Fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás a divatbanHajmásy GyöngyiEgyre többször hallani a fenntartható és etikus divatról. De vajon pontosan mit jelent ez? Miért nem fenntartható és etikus a divatipar, és mit tehetünk ellene?
17. Fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás a szállodaiparbanHajmásy GyöngyiElőadásunkból megtudhatod, milyen környezetbarát megoldásokat alkalmaznak a szállodák.
18. Önkéntes turizmusKrémer ViktóriaMi jut eszedbe először az utazásról? Az új helyek, kultúrák, emberek megismerése, a kaland és az életre szóló élmények biztosan ott vannak valahol a listán. Tudtad, hogy mindezzel akár ahhoz is hozzájárulhatsz, hogy egy kicsit jobb hely legyen a világ? Az előadásban az önkéntes turizmussal ismerkedhetsz meg.
19. A magyar vállalatok nemzetköziesedése, a külpiacra lépés formáiNeumanné Dr. Virág IldikóHogyan jelenhet meg egy magyar vállalat külföldi piacon? Előadásunkból megtudhatod.
20. Milyen lesz a jövő munkahelye?Biermann MargitLehet, hogy csak napi 4-6 órát fogok dolgozni? Csúszda, darts és csocsó is lesz a munkahelyemen? Otthonról is végezhetem a munkámat? Tényleg egy robot lesz a munkatársam?
21. And what next? Quarter-life crisis: FOMO, JOMO, Hungary, abroad?Dr. Kővári EditWhat are your hopes and fears nowadays? Get into university or live and work abroad? Refugee/Migration ‘problems’? Dealing with social media addiction? To have a linear or horizontal career? Self-actualisation or true love? Let’s see some thought provoking facts and opinions and discuss them freely!
22. Fenntartható turizmus MagyarországonDr. Lőrincz KatalinHogyan fejlesszük Magyarországon a turizmust annak érdekében, hogy a különleges világörökségek és nemzeti parkok unokáink számára is látogathatóak legyenek? S ami még fontosabb: mit tehetsz Te a közös jövőért?
23. Menedzsment üzleti aspektusai angol nyelvenDr. Kővári EditGlobalizáció, vállalati környezet, vezetési stílusok, szervezeti viselkedés, CSR és egyéb érdekes témák angolul.
24. Globális trendek a turizmusbanDr. Lőrincz KatalinHová utaznak ma a Földön a legtöbben, s melyek a legfontosabb küldőországok a világban? Milyen szempontok befolyásolják a turisták döntését, s vajon miként írható le a turizmus jövője? Az előadás a globális trendekről szól, érintve a demográfia, a mobilitás, a fogyasztási kultúra, az életminőség, a digitális technológia vagy az ökológia kérdését.
25. Hálózatok a gazdaságban, hálózatkutatás a közgazdaságtanbanDr. Kiss Károly Miklós
26. Kreativitás a reklámbanDr. Veres Zoltán
27.
Menedzsment esetek
Szentes Balázs- Miért szárnyal a Google?
- Miért állt le az IWIW?
- Miért bővít Magyarországon az AUDI?
Ha érdekel, mi motiválja a cégeket jövőjük alakításában, válaszd ezt az előadást!
28. Miért épp a Windows, Google, eBay... – Hálózatos hatások és kétoldalú piacokDr. Kiss Károly Miklós
29. Mindennapi pénzügyeink Dr. Szikszai SzabolcsEgy előadás, ami segít eligazodni a pénzügyek világában, hasznos információkkal a hitelek fajtáiról, diákhitelről.
30. Nemzetközi üzleti kommunikáció angol nyelvenDr. Kővári Edit
31. Sportmarketing a gyakorlatbanDr. Hargitai Dávid Máté"citius, altius, fortius" azaz "gyorsabban, magasabbra, bátrabban"
32. Siker, karrier, önmagam menedzseléseBiermann MargitHogyan lehetek sikeres a tanulásban, a munkában és a magánéletben egyaránt? Hogyan tűzzek ki célokat magam elé, és hogyan valósítsam meg azokat? Hogyan alakíthatom a karrieremet?
33. Turizmus a vízpartokon, fókuszban a BalatonDr. Sulyok JuditA diákok megismerkedhetnek a vízpartok jellegzetességeivel, különös tekintettel azok rekreációs, turisztikai célú hasznosítására. Bepillantást kapnak továbbá a méltán legnépszerűbb belföldi úti cél, a Balaton mindennapjaiba, az "édesvízi mediterrán" élménybe. Tudásukat játékos formában is tesztelhetik az előadás során.
34. Utazz az egészségedért - A stressz vízben oldódikDr. Sulyok JuditFókuszban az egészségturizmus.
35. Vállalkozói ismeretekDr. Dániel Zoltán AndrásSaját vállalkozás indítása. Ötlettől a megvalósulásig.
36. Vezetői döntésekSzentes Balázs- Make or buy?
- Stratégiai kérdések.
- Hány ember/gép kell?
Ha ezeket egy konkrét cég példáján szeretnéd megválaszolni, neked szól az előadás.