2017. november 3 – 15. (40 óra, hét alkalom – a konkrét dátumokat lásd alább)

Célcsoport és tipikus problémák: A „Hogyan alkalmazható az új ISO 9001:2015 szabvány a szolgáltatásokra?” képzést elsősorban olyan, a szolgáltatásban dolgozó vezetőknek és minőségügyi szakembereknek ajánljuk, akiket az alábbi kérdések egyike-másika (vagy mindegyike) foglalkoztatja:

  • Milyen értelemben sajátos „iparág” a szolgáltatás?
  • A szabványok alkalmazása terén van-e különbség a gyártási és a szolgáltatási folyamatok között?
  • Az új ISO 9001:2015 minőségirányítási szabvány mely pontjai nem értelmezhetők a szolgáltatásokra?
  • A szolgáltatást igénybe vevő ugyanolyan vevő, mint a gyártmány vevője?
  • A szolgáltatások esetén hogyan értelmezhető a „működés”?
  • Az ISO 9001:2015 szabvány előírásaihoz milyen kiegészítések szükségesek, hogy alkalmazható legyen a szolgáltatásokra?

A képzés célja, hogy a résztvevők áttekintsék a szolgáltatások főbb sajátosságait és képesek legyenek az új ISO 9001:2015 szabvány alkalmazására a szolgáltatások esetén és ezáltal járuljanak hozzá az adott szervezet teljesítményének a növeléséhez.

Tematika:

  • A kiindulópont: A szolgáltatás fogalmának és fő jellemzőinek áttekintése
  • A szolgáltatások jogi szabályozása
  • Az ISO 9001:2015 szabvány lényege
  • A szolgáltatást igénybevevőjének, a szolgáltatást adónak és a szolgáltatás eredménye hasznosítójának meghatározása
  • A szabvány működés pontjának az értelmezése: a szolgáltatás adási folyamat, a szolgáltatás igénybevételi folyamat és a szolgáltatás hasznosítási folyamat
  • A szolgáltatási folyamat folyamatszabályozása
  • A szolgáltatási folyamat megfelelőség szabályozása
  • A szolgáltatási folyamat minőségszabályozása

Módszertan, megközelítés:

  • Interaktív, a résztvevők bevonására, sok beszélgetésre, gyakorlati példák bemutatására, vitára és tanácsadásra épülő módszer

Vizsga, tanúsítvány
A képzés nyelve: magyar

Létszám: Csoportonként max. 20 fő

Időtartam: 40 óra

Konkrét dátumok:

  • 2017. november 3., péntek 16.30h – 20.30h
  • 2017. november 4., szombat 16.30h – 20.30h
  • 2017. november 6., hétfő 16.30h – 20.30h
  • 2017. november 8., szerda 9.00h – 16.30h
  • 2017. november 10., péntek 16.30h – 20.30h
  • 2017. november 11., szombat 16.30h – 20.30h
  • 2017. november 15., szerda 9.00h – 15.45h

Helyszín: a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar, A épület, II. em. 204 terem (Kari Könyvtár) – az ettől eltérő helyszínről külön értesítjük a jelentkezőket

Mire lesz képes az, aki elvégzi a képzést?

  • A szolgáltatás helyes értelmezésére
  • A szolgáltatási folyamatok főbb jellemzőinek a kezelésére
  • A szolgáltatási folyamatok minőségének értelmezésére
  • A szolgáltatási folyamatok szabályozására
  • Az ISO 9001:2015 szabvány alkalmazására a szolgáltatások esetén

A képzés vezetője Prof. Dr. Veress Gábor vegyészmérnök, alkalmazott matematikus, az MTA doktora, egyetemi tanár, a minőségügy széles körben elismert elméleti és gyakorlati szakembere

  • a Magyar Akkreditációs Bizottság (MAB) Minőségbiztosítási Tanácsadó Bizottságának sok évig elnöke
  • a Magyar Innovációs Szövetség (MISZ) korábbi alelnöke
  • a Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetségének (MTESZ fa) elnöke
  • a Magyar Bioetikai Társasság elnökségi tagja
  • az SzVT Műszakiak Bólyai Köre elnöke
  • az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődés Tanácsának (NFFT) tagja
  • az NFFT Klímapolitikai Munkabizottságának elnöke
  • a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Tanács (NSZFT) tagja
  • az NSzFT Nemzeti Képzési Bizottságának elnöke
  • vendégelőadó volt a Yale Egyetemen (New Haven, Ct, USA) (1980)
  • Magyar Köztársasági Érdemrend Tiszti Keresztje (2001) kitüntetettje

Részvételi díj: 128.000 Ft + ÁFA, amely magában foglalja a vizsga és a tanúsítvány díját is.