A Pannon Egyetem összefog a Flex Kft-vel a forrasztási technológia megbízhatóságának növelése érdekében

A Pannon Egyetem együttműködik a Flex vállalatával egy kormányzati támogatású, kutatási projektben azzal a céllal, hogy javítsák a forrasztási technológia hatékonyságát és megbízhatóságát, különösen az autóiparban alkalmazott, teljesítmény szempontjából kritikus elektronikai szerelvényeknél.

A „Folyasztószer-minimalizált forrasztás nagyfeszültségű autóipari termékekhez” című projektet közösen finanszírozza a Flex Kft, a Pannon Egyetem és az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), amelynek összköltsége 1.339.723.068 Ft. A cél egy új típusú forrasztási technológia kifejlesztése annak érdekében, hogy javítsák a hibrid és az autonóm járművekben alkalmazott nagyfeszültségű, autóelektronikai szerelvények élettartamát és megbízhatóságát.

„A nagyfeszültségű autóipari szerelvények megbízhatóságát sok tényező befolyásolja” – mondta Dr. Lukács Attila, a Zalaegerszegen működő Flex Kft. mérnökségvezetője. „A Pannon Egyetemmel együttműködve igyekszünk kifejleszteni egy megbízhatóbb ipari megoldást, amely kielégíti a műszaki, gazdasági és környezetvédelmi követelményeket egy kiváló minőségű forrasztott kötéssel, amelyhez nem, vagy csak minimális mennyiségű folyasztószert kell használni.”

A folyasztószer egy vegyi anyag, amelyet a forrasztásoknál használnak arra a célra, hogy segítse a forraszanyag nedvesítését az összekötendő fémfelületeken a forrasztott kötés létrehozására. A folyasztószer esetleges maradéka viszont befolyásolja a termék megbízhatóságát, különösen a nagyfeszültségű elektronikus szerelvények esetén, amelyeket a autóipar egyre szélesebb körben használ.

„A célunk az, hogy kielégítsük az egyre nagyobb piaci igényt egy alternatív megoldással” – mondta Dr. Szalai István a Pannon Egyetem professzora. A világ egyik legnagyobb elektronikai gyártójával, a Flex-szel való együttműködés és a Zalaegerszegen lévő hibaelemző laboratóriumuk bevonása jelentős szellemi értéket és szakértelmet biztosít ehhez a törekvéshez.”

A csapatnak sokféle témát kell tanulmányoznia, mint pl. a folyasztószer maradéka által okozott ionos szennyezés, ionvándorlás, anyagkicsapódás, kúszó áramok, valamint a felületek tisztítása és aktiválása atmoszférikus nyomáson üzemelő plazmával. Ez az együttműködés fontos a régió versenyképessége szempontjából és támogatja a növekedésben lévő autóipari szektort Magyarországon.

A projekt azonosítója: 2020-1.1.2-PIACI KFI-2020-00141.

A hivatalos sajtóközlemény megtekinthető itt. >>>

(Fotó: flex.com)