Magasabb vezetői beosztást szeretne betölteni értékesítési és marketingterületen, a piackutatásban, vagy reklámszakemberként? Válassza a marketing mesterszakot!

(Részletes információért kattintson a nyilakra!)

Kiknek ajánljuk a Marketing mesterszakot?

Ezt a mesterszakot elsősorban azoknak ajánljuk, akik:

  • érdeklődnek a piaci jelenségek közötti összefüggések iránt;
  • tanulmányozni szeretnék a globalizálódó világ fogyasztási tendenciáit;
  • már korábban is tanultak marketinget, és szeretnék a megszerzett tudásukat elmélyíteni;
  • más területen szerzett végzettségüket szeretnék kiegészíteni marketing-ismeretekkel;
  • szeretnék elsajátítani a fenntartható fogyasztás és a felelős vállalati magatartás marketingmódszereit;
  • magasabb vezetői beosztást szeretnének betölteni értékesítési és marketingterületen, a piackutatásban, vagy reklámszakemberként;
  • úgy tervezik, hogy valamelyik gazdálkodástudományi doktori iskolában szeretnék tanulmányaikat folytatni.

Mesterszakunkra a friss diplomásokat és a korábban végzetteket egyaránt várjuk. Oktatásszervezési és módszertani megoldásaink lehetővé teszik, hogy mindkét hallgatói kör számára testhezálló képzési szolgáltatást nyújtsunk.

A Marketing mesterszakot magyar nyelven levelező formában indítjuk. Nappali tagozaton angol nyelven indítjuk a képzést.

Hol helyezkedhet el a szakon szerzett diplomával?
  • gyártó- és szolgáltatóvállalatok;
  • kereskedelmi vállalatok;
  • állami intézmények;
  • non-profit szervezetek;
  • piackutató ügynökségek;
  • reklámügynökségek;
  • elektronikus kereskedések;
  • PR-ügynökségek;
  • tanácsadó vállalatok.

A szerzett ismeretek ezen túl alkalmassá teszik diplomásainkat saját vállalkozások indítására és sikeres működtetésére is.

Milyen végzettséggel lehet felvételt nyerni a Marketing mesterszakra?

Előfeltétel nélkül:
Előfeltétel nélkül felvehetők azok, akik a gazdaságtudományok képzési területről a gazdálkodási és menedzsment, a pénzügy és számvitel, a nemzetközi gazdálkodás, a kereskedelem és marketing, továbbá a műszaki képzési területről a műszaki menedzser alapképzési szakok valamelyikén szereztek alapdiplomát.

Előfeltétellel:
A szakra előfeltétellel felvehetők a gazdaságtudományok képzési területről az emberi erőforrások, a turizmus-vendéglátás, az alkalmazott közgazdaságtan, a gazdaságelemzés, a közszolgálati, az üzleti szakoktató alapképzési szakról, továbbá azokról az alapképzési és mesterképzési szakokról, amelyek tantárgyi programjából a mesterképzésbe való belépéshez szükséges és megszerzett kreditek száma legalább 30 az alábbi területekről:
– módszertani ismeretek (matematika, statisztika, informatika) területéről 8-12 kredit;
– elméleti közgazdaságtani ismeretek (mikro- és makroökonómia, nemzetközi gazdaságtan, regionális gazdaságtan, gazdaságtörténet) területéről 8-12 kredit;
– üzleti szakmai ismeretek (vállalatgazdaságtan, vállalati pénzügy, marketing, számvitel, vezetés-szervezés, emberi erőforrás) területéről 10-14 kredit.

Felvételi pontszám kialakítása

A felvételi elbeszélgetés (max. 45 pont) és a leckekönyvi tanulmányi átlag (max. 45 pont) összege (max. 90 pont), vagy

A felvételi elbeszélgetés duplázása (max. 90 pont).

Többletpontként 10 pont szerezhető.

A szóbeli szakmai felvételi vizsga jellege: beszélgetés a pályázó szakmai hátteréről, előtanulmányairól. Ennek célja a mesterszak sikeres elvégzésére vonatkozó esélyek feltérképezése. Néhány kérdés erejéig a felvételiző által választott idegen nyelven folyik a beszélgetés.

Többletpontok:

Maximum 10 többletpont adható.

  • Esélyegyenlőségi maximális pont: 8 pont (fogyatékosság: 4 pont; gyermekgondozás: 4 pont; hátrányos helyzet: 4 pont)
  • Intézményi TDK 1. helyezés: 5 pont
  • Intézményi TDK 2. helyezés: 4 pont
  • Intézményi TDK 3. hely/különdíj: 3 pont
  • Kiemelkedő szakmai teljesítmény: 4 pont
  • Országos tanulmányi verseny: 4 pont
  • OTDK: 8 pont
  • Publikáció: 4 pont
  • Szakmai publikáció: 4 pont
  • Tudományos konferencia részvétel: 4 pont

Szakmai publikációként elismerhető teljesítmények:

  • referált szakmai lapban megjelent publikáció,
  • nem referált szakmai lapban megjelent/elfogadott publikáció,
  • egyéb lektorált szakmai publikáció.

Kiemelkedő szakmai teljesítményként elismerhető tevékenységek:

  • konferencia előadás/poszter/absztrakt/(magyar vagy külföldi és nem TDK, OTDK),
  • országos vagy nemzetközi szakmai versenyen elért 1-3. helyezés,
  • szakmai díj.
Képzési idő
Tanterv szerint a képzési idő 4 félév (120 kredit).
Tagozat
Magyar nyelven: levelező.
Angol nyelven: nappali.
Oklevélben szereplő szakképzettség megnevezése
Okleveles közgazdász „Marketing” szakon (Economist in Marketing) – MSc
Végzettségi szint
Mesterfokozat (master; rövidítve: MSc)
Képzési terület
Gazdaságtudományi
Nyelvi követelmények

A mesterfokozat megszerzéséhez angol nyelvből legalább középfokú C típusú vagy egy élő idegen nyelvből államilag elismert legalább középfokú C típusú szaknyelvi nyelvvizsga vagy egy élő idegen nyelvből államilag elismert felsőfokú C típusú nyelvvizsga letétele, illetve ezekkel egyenértékű érettségi bizonyítvány vagy oklevél szükséges.

Tanterv
Önköltségi díj
Kreditelismertetési kérvény beküldési határideje
2020. május 31.
Felvételi beszélgetés időpontja
2020. június 24. (A pontos időpontról és helyszínről a jelentkezők e-mailben kapnak tájékoztatást.)

Az előzetes kreditelismerési eljáráshoz szükséges dokumentumok letölthetők itt.>>>

Marketing mesterszak – További információ

PE-GTK

Dr. Veres ZoltánDr. Veres Zoltán
szakvezető

Pannon Egyetem – Marketing Intézeti Tanszék

Cím: 8200 Veszprém, Egyetem u. 10.
E-mail: veres.zoltan@gtk.uni-pannon.hu
Telefon: (88) 624-896

 

 

Bollók Attiláné
mesterképzések koordinátora

Pannon Egyetem – Marketing Intézeti Tanszék

Cím: 8200 Veszprém, Egyetem u. 10.
E-mail: bollok.edit@gtk.uni-pannon.hu
Telefon: (88) 624-334