Pannon Egyetem
uni-pan icon
phonebook icon
facebook icon
youtube icon
gallery icon
Vissza az oldal tetejére.

hungarian

2017 június

hét ked sze csü pén szo vas
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

hungarian mobile

Nothing from 2017. június 24. to 2017. július 24..

Diákmunka lehetőség a Balatonfüredi Hajóállomáson

Diákmunka lehetőség a Balatonfüredi HajóállomásonA Balatonfüredi Hajóállomásra diákok jelentkezését várják jegyértékesítői munkakörbe.

Főbb feladatok:
– Jegyárusítás
– Szórólapozás

Elvárások:
– Betöltött 18. életév, nappali tagozatos aktív hallgatói jogviszony
– Gyors gondolkodású, tanulni vágyó, aktív, nyitott személyiség

Munka végzés helye: Balatonfüred

Jelentkezés: a fényképes szakmai önéletrajzokat a toborzas@balatonihajozas.hu címre várják.
Érdeklődni a 06-30-347-0757 telefonszámon lehet.

Jövőképzés 2017 – Nyári Egyetem az új gazdaság jegyében

Jövőképzés 2017 - Nyári Egyetem az új gazdaság jegyében2017. július 10-15. között ismét megrendezésre kerül a már hagyományosnak tekinthető KÖVET Nyári Egyetem a Balaton-parton, Keszthelyen.

A célcsoport végzős hallgatók és 5 éven belül felsőoktatásban végzett szakemberek, akik elkötelezettek vagy érdeklődnek a fenntarthatóság iránt. A meghívott szakemberek, egyetemi előadók többek között a globális folyamatokról, fenntarthatóságról, környezetirányítási rendszerekről, a felelős vállalatok mibenlétéről és kihívásairól tartanak előadásokat. De lesz kerékpártúra, gyárlátogatás, borkóstoló, közös filmnézés és bográcsozás is. Meg persze pihenés és balatoni fürdőzés is!

A részvételi díj 24 ezer Ft saját kempingfelszereléssel, 29 ezer Ft lakókocsis elhelyezéssel. A jelentkezéshez egy kis esszét vagy prezetációt is kell készíteni!

JELENTKEZNI ITT LEHET június 25-ig!

További információért kattints ide! >>>

Szakmai gyakorlat a Hotel Magisterben

Szakmai gyakorlat a Hotel MagisterbenA Hotel Magisterben remek lehetőséged nyílik a recepciós és értékesítési munkakör megismerésére, teljesítsd náluk nyáron szakmai gyakorlatodat!

Jelentkezz, mert…

✔ teljesítheted kötelező szakmai gyakorlatod!
✔ gyakorlati tudásra tehetsz szert!
✔ kapcsolatokat építhetsz!
✔ betekintést nyerhetsz egy szálloda mindennapi működésébe!

Jelentkezés és bővebb információ:
E-mail: adorjanl@hotelmagister.hu
Mobil: +36 20 331 5920

A részletes felhívásért kattints ide! >>>

Munkahelyi és nyilvános PhD viták júliusban

Meghívó a Pannon Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola doktorjelöltje Koczor-Keul Melinda Ph.D. értekezésének munkahelyi vitájára.

Az értekezés címe: Az idősek egészségügyi kiadásainak hatásvizsgálata az egészségügyi ellátórendszerre Magyarországon

Témavezető: Dr. habil. Molnár Tamás

A nyilvános vita helye és ideje: Pannon Egyetem – Veszprém, Egyetem u. 10., „A” épület, Kari Könyvtár (A204), 2017. július 6. (csütörtök) 11 óra

A meghívó letölthető itt. >>>

Köztársasági Ösztöndíj pályázat (2017/2018. tanév)

Kiírásra került a 2017/2018. tanév Köztársasági Ösztöndíj pályázata.

Részletes pályázati felhívás itt olvasható. >>>

Pályázati adatlap itt tölthető le. >>>

A pályázat értékelési szempontjai megtekinthetők itt. >>>

Pályázat benyújtásának határideje: 2017. június 30.

Gyárlátogatás a Payer Industries Hungary Kft.-nél

Gyárlátogatás a Payer Industries Hungary Kft.-nél2017. május 9-én az logisztikai menedzsment mesterszakos hallgatók Pató Gáborné Dr. Szűcs Beáta egyetemi docens asszony vezetésével a Payer Industries Hungary Kft.-nél vettek részt szakmai gyárlátogatáson.

Az alábbiakban Szabó Gábor logisztika menedzsment mesterszakos hallgató élménybeszámolója olvasható a szakmai látogatásról.

“Feszes programmal várta csoportunkat a Payer Ajkán, úgy is mondhatnám, hogy egy kis karrier-napot tartottak házon belül. Valóban ez volt az érzés, hiszen bemutatták a hagyományos és az elektronikus elven működő marógépeket (egyik különleges, általunk korábban nem látott fajtája ennek a szikramaró). Láttuk, hogy egy adott gépbe a CAM tervezők vihetik be a kódot (azaz “felprogramozzák”), az ott levő billentyűzeten vagy éppen valahol távol a gyártól. Az itt készülő szerszámok akár 5 dimenziós terveket is jelenthetnek, amit a gép belsejében mozgóasztalok és mozgó megmunkálófej készítenek el. Ezek a szerszámok mennek át a fröccsöntő üzembe, ahol borotvákat, ablaktisztító készüléket, autóalkatrészeket gyártanak. A szennyeződések kivédéséről is hallottunk: műanyag raklapokat használnak, mert a fa nagyon “koszol”. A fröccsöntés után a csomagolást nézhettük meg, majd előadásokat hallgattunk meg. Ezekből egy nagyon átfogó képet kaptunk a vállalati divíziók működéséről. A raktári logisztikus munkatárs elárulta, hogy náluk többlettel zárult a leltár, beszélt az SAP működéséről, ami 5 percenként ellenőrzi a szupermarketek töltöttségét, és automatikus rendelést küld utántöltésre a kollégának. Tőle tudtuk meg, hogy 2300 négyzetméter áll rendelkezésre, elkülönülő beérkező és kimenő dokkokkal, így nem zavarják egymást a beérkező és a kiszállítandó áruk. Még az elhelyezkedésről is hallottunk példát egy helyi hölgytől, aki recepciósként várta ki a cégnél az alkalmas pillanatot, hogy a beszerzési részen dolgozhasson. Elméletből a gyakorlatba: délelőtt még ZH-t írtunk az INCOTERMS-ről, délután pedig a cég által leggyakrabban használt két klauzulát is megtudtuk. Jelentkezz a céghez bátran, mert segítőkészek és kölcsönösen profitálhattok abból, ha Te is ott dolgozol!”

Köszönjük a gyárlátogatás megszervezésében közreműködő, Vajda Tündének – a Pannon Egyetem GTK kommunikációs vezetőjének – a segítségét a gyárral való kapcsolatfelvételben, valamint a Payer Industries Hungary Kft.-nél Nagy Norbert, HR igazgató, és Baki-Ács Eszter, Hr Generalista támogatását.

Hogyan épül a Penny logisztikai központja?

Hogyan épül a Penny logisztikai központja?“2017. április 25-én egyedülálló tanulmányi kiránduláson vettünk részt, mivel épülő logisztikai központban még soha nem jártak egyetemisták. A Penny Market épülő logisztikai központjába a mesterszakos hallgatókból álló csoportunkat Pató Gáborné Dr. Szűcs Beáta tanárnő vezette Ellátási lánc esettanulmányok óra keretén belül, Nagy Norbert logisztikai igazgató Úr és Mile Gabriella Shopper Marketing Team Leader Úrhölgy támogatásában és szervezésében. A generálkivitelező Kész Építő Zrt. építőmérnöke fogadott minket.

Az építési terület sajátossága, hogy balesetveszélyes a közlekedés, így védőfelszerelést kellett viselnünk. A nagy szél felkavarta a homokot, így gyakran látni is nehéz volt, de a múlt heti havazás is nagy széllel járt – számolt be róla Mónika, a vezetőnk – így a daruknak is le kellett állni. 28 ezer négyzetméter területen épülnek a raktárak, az elemeket éjszaka szállítják ide speciális járművek speciális engedéllyel rendelkező sofőrökkel, azok nagy terjedelme miatt (többek között 12 méteres szendvicspanelekről van szó). Az építkezés milliárdos nagyságrendű költségvetésű beruházás. Jelentős figyelmet a -24 fokos raktár kap a szigetelés szempontjából, ugyanis ez akadályozza meg, hogy a talajból feljövő pára odafagyjon az oszlopokra, vagy felpúposítsa a padlót. Emellett a kamionok dokkolóit is láttuk a hagyományos raktárnál, a beton is speciális anyag itt, hogy elbírja a jelentős terhelést. A különböző kupolákra is kitért a vezetőnk, valamint a csokoládéraktárra, ahol 10 fokos az előírt hőmérséklet, továbbá egy úgynevezett sokkoló is van, ahol hirtelen hűtést végeznek, -40 fok körüli hőmérsékleten.

A hivatalos átadást augusztus végére tervezik, jelenleg csúszásra nem utal jel. A szeptemberi szemeszterben szeretnénk visszalátogatni a központba és működés közben is szeretnénk tapasztalatokat gyűjteni.”

A beszámolót Szabó Gábor logisztikai menedzsment mesterszakos hallgató készítette.

A kiránduláson készült fotók megtekinthetők itt. >>>

Pályázati felhívás honvédségi ösztöndíjra (2017)

A katonai oktatást is folytató intézményekben nem megszerezhető végzettséget igénylő beosztások feltöltése érdekében Magyarország honvédelmi minisztere pályázatot hirdet a Honvédelmi Minisztérium által folyósított ösztöndíj elnyerésére.

Az ösztöndíjra pályázatot nyújthatnak be a polgári felsőoktatási intézményekben nappali hallgatói jogviszonyban álló vagy szakképző iskolákban tanulmányokat folytató tanulók.

Az ösztöndíj havi összege a felsőoktatási intézményben tanulók esetében: bruttó 124.860.-Ft.

A pályázat beérkezésének határideje legkésőbb 2017. július 15.

A részletes pályázati felhívás itt olvasható. >>>

A pályázati adatlap letölthető itt. >>>

Munkahelyi és nyilvános PhD viták júniusban

Meghívó a Pannon Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola doktorjelöltje Hargitai Dávid Máté Ph.D. értekezésének munkahelyi vitájára.

Az értekezés címe: A magyar atlétikai sportág hatásmechanizmusa a stakeholder preferenciák
nézőpontjából

Témavezető: Prof. Dr. Veres Zoltán

A nyilvános vita helye és ideje: Pannon Egyetem – Veszprém, Egyetem u. 10., A épület, Kari Könyvtár (A204), 2017. június 21. (szerda) 11 óra

A meghívó letölthető itt. >>>

 

Meghívó a Pannon Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola doktorjelöltje Veres Anita Ph.D. értekezésének nyilvános vitájára. 

Az értekezés címe: A nemzetközi felsőoktatási hallgatói mobilitás vizsgálata egyes versenyképességi és kereskedelmi tényezők alapján – Fókuszban a BRICS országok

Témavezető: Dr. Török Ádám

A nyilvános vita helye és ideje: Pannon Egyetem – Veszprém, Egyetem u. 10., A épület, Kari Könyvtár (A204), 2017. június 26. (hétfő) 9 óra

A meghívó letölthető itt. >>>

 

Meghívó a Pannon Egyetem Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola doktorjelöltje Pribojszki-Németh Anikó Ph.D. értekezésének munkahelyi vitájára.

Az értekezés címe: Karbantartási projektek mátrix-alapú tervezése

Témavezető: Dr. Kosztyán Zsolt Tibor

A nyilvános vita helye és ideje: Pannon Egyetem – Veszprém, Egyetem u. 10., A épület, Kari Könyvtár (A204), 2017. június 27. (kedd) 11 óra

A meghívó letölthető itt. >>>

I-SICS Társadalmi Innovációs Verseny Kézikönyv (KIT)

I-SICS KITAz Európai Bizottság által meghirdetett ERASMUS+ Program keretében megvalósuló “I-SICS – Nemzetközi Társadalmi Innovációs Verseny Hallgatóknak és Felnőttképzésben Résztvevőknek” című projekt célja, hogy felhívjuk a fiatalok figyelmét a környezetükben felmerülő társadalmi problémákra, és ösztönözzük őket, hogy társadalmilag felelősségteljesen gondolkodjanak, aktív, elkötelezett szereplői legyenek helyi közösségüknek.

A projekt keretében sor került az I-SICS KIT, azaz a Társadalmi Innovációs Verseny Kézikönyv összeállítására, mely útmutatást, segítséget ad a társadalmi innováció témájú versenyek szervezéséhez, s Európa bármely részén alkalmazható.

A kézikönyv lehetőséget ad arra, hogy bármely szervezet megrendezze saját társadalmi innovációval kapcsolatos tréningjét, versenyét. A kézikönyv tartalmazza a partnerek által összegyűjtött jó gyakorlatokat, és azokat a tapasztalatokat, amelyeket a partnerek megosztottak saját versenyeik megszervezése során. Az így összeállított kézkönyv gyakorlati megközelítéssel alátámasztott útmutatót ad bárkinek, aki egy társadalmi innovációval kapcsolatos verseny, tréning megszervezésében érdekelt.

Az I-SICS KIT letölthető az alábbi linkre kattintva: http://isics.gtk.uni-pannon.hu/isics-kit/

Sajtóközlemény – LELLE Regionális Konferencia

LELLEA Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara 2017. május 25-én rendezte meg a LELLE Regionális Konferenciát, amelynek keretében a “LELLE – Let’s learn how to learn!” projektben elért eredmények kerültek bemutatásra.
A LELLE (Tanuljunk meg tanulni!) egy olyan Erasmus+ projekt, amelynek célja, hogy a felsőoktatási intézmények tanulói a 21. században elvárt képességek elsajátításával lépjenek a munkaerőpiacra.

Az Európai Bizottság által meghirdetett ERASMUS+ Program keretében 2015-ben „LELLE – Tanuljunk meg tanulni! – A tudatosság javítása és innovatív megoldások biztosítása a tanulási készségek oktatásának a meglévő felsőoktatási tananyagokba történő integrációjára” címmel nyert pályázati támogatást a Pannon Egyetem vezette konzorcium. Az Európai Unió 302.664,- euró összegű támogatást nyújt a 2015. szeptember 1-jén elindult 2015-1-HU01-KA203-013619 azonosító számú projekthez, amelynek tervezett befejezési dátuma 2017. október 31. A Pannon Egyetem által vezetett stratégiai partnerség projekt megvalósításában az Európa Konzorcium Regionális Fejlesztési Nonprofit Kft., a BEST Institut für berufsbezogene Weiterbildung und Personaltraining GmbH (Ausztria), az Open University of the Netherlands (Hollandia) és a Wrocław University of Economics (Lengyelország) vesznek részt.

LELLEA projekt fő célkitűzései:

A LELLE projekt hosszú távú célkitűzése, hogy az egyetemi hallgatók olyan alapvető készségeket sajátítsanak el, amelyek a munkaerőpiacon rugalmassá és versenyképessé teszik őket. A LELLE projekt átfogó célja, hogy feltérképezze a hallgatók készséghiányát és elősegítse a „megtanulni tanulni” kultúrát, amely alkalmassá és rugalmassá teszi őket a 21. században.

A LELLE projektet legjobban a 3 fő célja mentén határozhatjuk meg/mutathatjuk be:

1. A felsőoktatási programok (és az abban rejlő hiányok) részelemzése és a munkaerőpiac által leginkább igényelt készségek feltárása és elemzése: kritikus gondolkodás, problémamegoldó készség és saját tanulási folyamat menedzselése.

2. A fenti 3 készséggel kapcsolatos jó gyakorlatok összegyűjtése oktatási intézményektől, vállalatoktól, tréner intézetektől, majd ezek integrálása és beépítése a felsőoktatási tantervekbe.

3. A LELLE KIT (kézikönyv) összeállítása, amely a projekt szakaszainak anyagait és kidolgozott tanterveket tartalmaz módszertannal, hogy segítse használóit a 3 alapkészség felmérésében és fejlesztésében

LELLEA projekt 3 fő szakasza:

Az O1 szakaszban (2016-ban) a projektpartnerek célja az volt, hogy jó gyakorlatokat gyűjtsenek össze és elemezzenek mind az oktatás, mind a munkaerőpiac különböző területeiről. A projekt első szakaszában olyan Európán belüli és kívüli intézetek kerültek górcső alá, akik az élethosszig tartó tanulás (LLL) mellett köteleződtek el. A kutatás a 3 kiválasztott készséget helyezte előtérbe: (1) kritikus gondolkodás, (2) problémamegoldás, és (3) a saját tanulási folyamat menedzselése. A projekt ezen szakaszában a kulcsmódszerek összegyűjtése, elemzése, valamint a tanulási kompetenciák fejlesztését célzó eszközök előkészítése történt meg.

Az O2 szakaszban a LELLE Mentor Tréning anyagának kidolgozására és hallgatói készségfelmérésre került sor. A készségekhez kapcsolódó megvalósítási példák és a tevékenység leírások segítségével a szakemberek láthatják, hogy az európai oktatási és üzleti gyakorlatban bevált jó gyakorlatok hogyan használhatók fel a diákok számára a készségekkel kapcsolatos mentori gyakorlatuk során. Az O1 szakaszban leírt jó gyakorlatokra alapozva a partnerek a mentorok számára tréninganyagot dolgoztak ki, amely az oktatók módszertani képzésének alapját képezte.

Az O3 szakasz a LELLE projekt gyakorlati megvalósítának szakasza. 2016-2017 között két féléven keresztül a Pannon Egyetem és a Wrocław Közgazdaságtudományi Egyetem egyetemi oktatóknak tartott képzést arról, hogyan kell fejleszteni és beintegrálni a készség alapú képzési anyagot a szemináriumokba. A hallgatók a három készséget különböző feladatokon és tevékenységeken keresztül sajátították el. A két félév alatt egyéni coaching találkozók segítették a hallgatókat a saját tanulási folyamatuk menedzselésében.

LELLEA 2017. május 25-én megrendezett regionális konferencia célja a projektben eddig elért eredmények bemutatása, és az érintettek visszajelzése alapján a LELLE KIT (kézikönyv) véglegesítése volt. A konferencián előadást tartott Takács Rita pszichológus, az ELTE-IK Diáktámogató Központ vezetője „Tanulásmódszertan a lemorzsolódás megelőzésére” címmel.

„Elsősorban a hallgatói kompetenciafejlesztést tűztük ki célul, mégpedig olyan kompetenciákat szeretnénk a hallgatóknál újszerű, a vállalatoknál is támogatott technikákkal, módszerekkel fejleszteni, melyeket később, akár az élethosszig tartó tanulás keretében, akár a munkahelyükön tudnak hasznosítani.” – mondta el Dr. Csizmadia Tibor, a projekt szakmai vezetője.

„A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karán az elmúlt két szemeszterben 6 oktató és mintegy 120 hallgató vett részt a programban, mely 4 kurzust érintett. Az oktatás során a frontálisból átmentünk egy nem frontális, kiscsoportos oktatásba szemináriumok segítségével és új oktatók bevonásával, továbbá a tanárok attitűdváltása is megtörtént.” – mondta el Dr. Kővári Edit oktatási szakértő.

További információ a projekt honlapján. >>>

A sajtóközlemény letölthető itt. >>>

 

Ez a projekt az Európai Bizottság támogatásával valósult meg. Ez a kiadvány (közlemény) a szerző nézeteit tükrözi, és az Európai Bizottság nem tehető felelőssé az abban foglaltak bárminemű felhasználásért.
Projekt száma: 2015-1-HU01-KA203-013619
Hallgatóink mondták rólunk… – Molnár Gábor

Hallgatóink mondták rólunk… – Molnár Gábor“Az egyetemen eltöltött éveink rendkívül meghatározó szakaszát képviselik életünknek. Éppen ezért tartom személy szerint nagyon fontosnak, hogy melyik egyetemen kapjuk meg azokat az ismereteket és tapasztalatokat, amelyek megfelelően felkészítenek minket a nagybetűs életre, nem csak szakmailag, de emberileg is. A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara az egyik legjobb választás ilyen téren.

Gyakran hozom fel saját példámat, amivel most is élni szeretnék, hogy amikor elkezdtem első alapszakos félévemet, úgy álltam hozzá az egyetemi képzéshez, hogy minél előbb, minél kevesebb energia ráfordítással szerezzem meg a végzettséget igazoló papírokat, és vessem bele magamat a munka világába.

Ezt az elhatározásomat szerencsére nem sokáig tudtam tartani, a viszonylag kis méretnek köszönhető családias légkör, a rendkívül gyorsan kialakult baráti és „bajtársi” kapcsolatok, a jelentős gyakorlattal és elismeréssel rendelkező oktatók közvetlensége, a számtalan izgalmasabbnál izgalmasabb szakmai lehetőség és a Gazdaságtudományi Kar gondoskodó, tanító “szelleme” keresztül húzták számításaimat.

Hallgatóink mondták rólunk… – Molnár GáborEgyre több kötelező kurzusokon kívüli eseményen vettem részt, esettanulmányi versenyek, kutatótáborok, konferenciák, előadások. Ezek során nem csak szakmai és gyakorlati ismeretekre tettem szert, hanem örök életre szóló ismeretségeket és emlékeket szereztem.

Gyakran mondják, hogy a lehetőségek azért vannak, hogy kihasználjuk őket. A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara annyi lehetőséggel szolgál és szolgált, hogy képtelenség az összeset kihasználni. Én sem tudtam élni az összes lehetőséggel, részben ezért, és mert a fent említett “szellem” nem enged olyan könnyen, maradtam és tanulok jelenleg is mesterszakon.

Örülök, hogy annak idején a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karát választottam és büszke vagyok rá, hogy én is felkészült, helytálló Pannon Egyetemi Polgárként fogok kilépni a munka nagybetűs világába.”

Molnár Gábor, Vezetés és szervezés mesterképzési szakos hallgató

Gazdaságtudományi Kar

 

Ha kíváncsi vagy arra, hogy más hallgatók hogyan vélekednek a Pannon Egyetemről és a Gazdaságtudományi Karról, kattints ide! >>>

Ne feledd, hogy 2017. július 12-ig egy alkalommal módosíthatod a jelentkezési sorrendedet! Bejegyzésünkben összegyűjtöttünk néhány érvet, hogy miért jelöld első helyen a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karát. Kattints! >>>

FELVÉTELI ALAPKÉPZÉSI SZAKRA VAGY FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉSRE! TOVÁBBI INFORMÁCIÓÉRT KATTINTS IDE! >>>

FELVÉTELI MESTERKÉPZÉSI SZAKRA! TOVÁBBI INFORMÁCIÓÉRT KATTINTS IDE! >>>

Felvételivel kapcsolatos kérdéseidet a felveteli@gtk.uni-pannon.hu e-mail címen vagy a (88) 624-860-as telefonszámon várjuk.

Csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

powered by wordpress - made by us