A Kvantitatív Módszerek Tanszék szeretettel meghív minden kedves kollégát, hallgatót, és érdeklődőt március 22-én (kedden) „B” épület 203-as termében, 14:00 órakor tartandó előadásra, melyet Gáspár-Papanek Csaba, a BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék adatbányászati csoportjának vezetője, az adatbanyaszat.blog.hu szerkesztője tart „Ügyfélviselkedés megértése és előrejelzés banki illetve távközlési környezetben” témakörben.

Napjainkban sajátos igény alakult ki az ügyfelek viselkedésének előrejelzésére. Különösen igaz ez a banki és távközlési szektorra, ahol az ügyfélszám kellően magas ahhoz, hogy fejlett analitikai illetve adatbányászati megoldásokat  gazdaságilag rentábilisan illetve technológiailag hatékonyan alkalmazzuk. Az előadás célja, hogy két konkrét területen bemutassa az adatbányászati megoldások üzleti beágyazásának módját. Egyrészt foglalkozunk a banki kampányoptimalizálással, vázoljuk milyen módon fordítható át a megkeresendő ügyfelek kiválasztásának üzleti problémája a prediktív analitika nyelvére, illetve a megoldás vázlatos ismertetése után bemutatjuk, hogy a kapott numerikus eredményekre támaszkodva hogyan határozható meg egy közel ideális megkeresési stratégia a banki CRM rendszeren belül. A másik tématerület a távközlési cégek ügyfeleit érintő elvándorlás (churn) illetve az ügyfélszegmensek közötti dinamika. Bemutatjuk a különböző megközelítéseket az elvándorlás előrejelzésével kapcsolatban, kitérünk a ma használatos fejlett technikák alapgondolatára, a viselkedésalapú és kapcsolatalapú megoldások előnyeire.

Az előadás célja, hogy a fent vázolt két területet, mint példát felhasználva rávilágítson arra a gondolkodásmódra, mi módon lehet adatbányászati megoldásokat integrálni egyes nagyvállalatok ügyfélkezelési metodikájába, hogyan becsülhető meg ezen projektek megtérülése, milyen fő üzleti és technológiai/matematikai kihívásokkal kell szembenézni az adatbányászati megoldások alkalmazóinak.