A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának turizmus-vendéglátás és turizmus-menedzsment szakos hallgatói lehetőséget kaptak, hogy több szakmai kiránduláson részt vegyenek a félév során. Az Üzleti Tudományok Intézete a turisztikai szakmai tárgyak hallgatóinak részére egyhónapos országbérletet biztosított, ami bármelyik tömegközlekedési eszközön felhasználható az ország határain belül.

A cikkemet személyes tapasztalat ihlette, hiszen én is erre a szakra járok, és jelen voltam az utazásokon. Az első kirándulás helyszíne Sárvár volt, ahol a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdőt, a Park Inn by Radisson Sárvár Resort & Spa-t és a Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.-t látogattuk meg.

A fürdővel kezdtünk, ahol egy kis konferencia teremben előadást tartottak nekünk. Többnyire a fürdőt mutatták be, adatokat láthattunk, terveket és jó tanácsokkal láttak el minket. Ezután a fürdő körbejárása következett. A rengeteg medence és a sok szolgáltatás minden korosztály számára megfelelő kikapcsolódást nyújt. Nagyon tetszett az, hogy van egy kinti része is a fürdőnek, ami a fiataloknak, gyermekes családoknak van kialakítva.

A gyógyfürdő, szauna, családi élményfürdő mellett van lehetőség wellnessezni és gyógyászati kezeléseken is részt venni. Láthattunk súlyfürdőt, masszázsszobát és különböző szaunákat is. Az egész fürdő nagyon tetszett, mert sok volt a természetes fény, tele van ablakokkal, és ezáltal sokkal barátságosabb, természetesebb az épület.

Ezután átmentünk a fürdő melletti Park Inn Hotelbe. A szálloda 236 szobával rendelkezik. Ezek között van családi szoba, lakosztály és superior lakosztály. A hotelben természetesen étterem is található, ahol biztosítanak reggelit, brunchot, ebédet, délutáni snackeket, vacsorát és korlátlan italfogyasztást. A szálloda rendezvényhelyszín is. Mi bent voltunk egy konferenciateremben, ami nekem nagyon tetszett, mert három részre lehetett osztani. Megnéztünk egy szobát is, és az étteremben is jártunk. Megtudtuk, hogy a legtöbb vendég Csehországból látogat el ide, de egyre több a lengyel vendég is.

Külön kiemelném a fürdő elhelyezkedését. Pozitív, hogy nagy a parkolója, és közel van a vasútállomáshoz, és busszal is könnyedén eljuthatunk a fürdőhöz.

Ezután elindultunk a Tourinform Irodába. Egy kellemes negyedórás séta után megérkeztünk a Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft.-hez. A sárvári Touriform iroda a fürdőt és a hotelt is reklámozza, emellett természetesen a többi látnivalót is. Többek között a Csónakázó – tavat, tanösvényeket, kiránduló útvonalakat és bicikli túrákat. Az irodában meghallgattunk egy rövid előadást, ezután válaszoltak a kéréseinkre.

Nekem nagyon tetszett ez az első kirándulás, és izgatottan várom a többi utazást is. Fontosnak tartom ezeket a szakmai utakat, hiszen így bepillantást nyerhetünk a különböző szakmai területekre. Olyan információkat is megtudunk, amiket vendégként nem kap meg az ember. Ezek a kirándulások megkönnyíthetik a tantárgyaink tanulását, hiszen saját szemünkkel is láthatjuk, hogyan épülnek fel egyes rendszerek. Emellett mindenki eldöntheti, melyik irány tetszik jobban a turizmuson belül, és mivel foglalkozna szívesen. A következő állomásunk Székesfehérvár lesz.