A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara által elnyert “A hazai Tudományos Diákköri műhelyek és rendezvényeik támogatása” címmel kiírt pályázat keretében támogatást nyert projektünk (NTP-HHTDK-18-0020) sikeresen megvalósult intézményünkben.

A tehetséges hallgatók és a Tudományos Diákköri műhely támogatása nagyban szükséges volt hallgatóink és a műhely számára is. A projekt amellett, hogy segítette a Tudományos Diákkör keretében megvalósuló kutatásokat, olyan lehetőséget is teremtett a hallgatók számára, aminek keretében fejleszthették eddigi tudásukat és kompetenciáikat.

A program keretében megrendezett Kutatásmódszertani kurzus jelentősen hozzájárulhat a hallgatóink szakmai és tudományos kompetenciáinak fejlődéséhez, valamint sok félelem eloszlatásához, mely a tudományos diákköri témák kiválasztását illeti. A kutatásmódszertani ismeretek már alapszakon is fontosak hallgatóink számára, és mivel konkrét tantárgy során ezeket nem hallgatják, érdemesnek tartottuk egy ilyen kurzus elindítását, ezáltal tudásuk bővítését is a megjelölt irányban.

A Prezentációs tréning során elsősorban a hatékony, érdekes és professzionális prezentáció készítés és előadás témái kerültek átadásra a hallgatók számára, mely megint csak a hallgatók kompetenciáinak fejlesztése miatt nagyon fontos. Hallgatóink rengeteg gyakorlati feladaton keresztül gyakorolhatták a helyes prezentációs stílust, mely mind személyes, mind szakmai fejlődéshez hozzásegíti őket. Az előadó emellett igyekezett a hallgatók stresszkezelését erősíteni, és a prezentáció során fellépő izgalmakat is mérsékelni különböző hasznos technikák segítségével.

Ebben a tanévben május 8-án rendeztük meg a Kari Tudományos Diákköri Konferenciát, mely egy jelentős megmérettetés hallgatóink számára, ahol visszajelzéseket kaphatnak kutatásuk jelenlegi állásáról. A KTDK-n, 4 pályamunka került bemutatásra, melyek magas színvonalúak voltak.

A program segítségével két hallgatónk is részt tudott venni hazai tudományos konferencián, ahol többek közt tapasztalt kutatók és előadók között sikeresen szerepeltek, és témájuk felkeltette a tagozat résztvevőinek figyelmét.

A kötetlen beszélgetések és szakmai előadások remek lehetőséget szolgáltattak arra, hogy a szakemberek valós vállalati problémákat vessenek fel, és tanácsot adjanak hallgatóink számára kutatás irányukra vonatkozóan is. Összesen 7 ilyen kötetlen beszélgetésre került sor a félév során, ahol kivétel nélkül volt hallgatóink osztották meg tapasztalataikat, illetve meséltek életpályájukról az ott megjelent TDK iránt érdeklődő vagy TDK-zó hallgatóinknak.

A tanulmányutak is nagyon jó lehetőséget biztosítottak hallgatóink számára, hogy terepen is megfigyeljék, illetve megtapasztalják azokat a témákat, melyekről az órák során hallottak. A kirándulások során mindig különféle kutatási problémákat valamint kutatási irányokat is kaphattak a résztvevő hallgatók.

A program új eleme volt a korábbi évekhez képest, hogy középiskolásokat is bevontunk a tudományos diákköri munkába. A részt vevő 5 diák az oktatókkal, hallgatókkal és korábbi TDK-zó hallgatókkal való találkozókon ismerkedhettek meg a TDK munka jellemzőivel. Két szakmai kiránduláson mélyíthették el ismereteiket a tudományos kutatás miben létével kapcsolatban. Ezek és a konzultációk eredményeként legnagyobb örömünkre a május 8-i Kari Tudományos Diákköri Konferencián két diák már előadást is tartott kutatási témájáról.

A program során készült fotók megtekinthetők itt>>>

A programok a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara által elnyert az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által támogatott „A hazai Tudományos Diákköri műhelyek és rendezvényeik” című projekthez (NTP-HHTDK-18-0020) kapcsolódóan valósultak meg.

logo