Forrás: Unilever

Forrás: Unilever

A logisztikai menedzsment mesterszakos  hallgatók „Elosztási logisztika” keretében, szakmai tanulmányi kiránduláson vettek részt az Unilever Magyarország Kft. Jégkrémgyárában. Kertész Evelin,  Knobloch Éva,  Kovács Zsófia,  Kovárczi Kristóf,  Németh Miklós,  Ohr Klaudia,  Tóth Norbert élménybeszámolóját folytatásban közöljük.

2. rész – A vállalat

„160 millió alkalommal naponta valaki Unilever terméket választ: a család étkeztetésétől az otthon tisztán tartásáig márkáink jelen vannak a hétköznapokban.”

Az Unilever 1930-ben jött létre – a brit Lever Brothers és a holland Margarine-Unie összeolvadásakor – , mára világszerte több mint 400 márkával, mintegy 160 országban van jelen. Termékeivel igyekszik a fogyasztók mindennapi igényeit kielégíteni az étkezés, a higiénia és a szépségápolás területein. A vállalat küldetése, hogy termékei használatával az emberek jól érezzük magukat a bőrükben, szépnek lássák magukat és a környezetüket, és teljes életet éljenek.

A vállalat nagyságát mutatják a következő adatok is:

  • 163.000 munkavállaló világszerte 2009-ben,
  • 11 éve vezeti a Dow Jones Fenntarthatósági Indexet,
  • 891 millió Euró a kutatás-fejlesztésre fordított összeg 2009-ben,
  • számos díjjal büszkélkedhet (A Progresszív Szakmai Díjak 2010 versenyén az Unilever nyerte el az év partnerének járó díjat. Az év kedvenc kiskereskedelmi non-food termékének kategóriában a Dove Men+Care 3. helyezést ért el. Széles körben terjesztett testápolási kozmetikumok kategóriában a Dove Visiblecare Renewing krémtusfürdő első helyezést ért el a JOY Prix de Beauté – a szépség nagydíja elnevezésű versenyen. Baba, Lipton, Dove, Domestos, Signal, Coccolino termékeik elnyerték a Sikertermék 2010 díjat arany, ezüst és bronz fokozatban., stb.)
Forrás: Unilever

Forrás: Unilever

Az Unilever Magyarországon már a második világháborút megelőzően is jelen volt. Az Unilever Magyarország Kft. a Közép-Európa Régió cégcsoport része a csehországi, szlovákiai, szlovéniai, horvátországi és boszniai vállalatokkal együtt. A cég Budapestet választotta e régió központjának. Az Unilever Magyarországon három gyárral rendelkezik: a Nyírbátori Háztartás-vegyipari és Kozmetikai Gyárral, a Veszprémi Jégkrémgyárral és a Röszkei Élelmiszergyárral. A vállalat hazánkban 1000 munkavállalót foglalkoztat.

Forrás:

  • http://www.unilever.hu/vallalatunk/az_unileverrol/az_Unilever.aspx (2011-02-28)
  • http://www.unilever.hu/vallalatunk/?WT.GNAV=V%C3%A1llalatunk (2011-02-28)
  • http://www.unilever.hu/vallalatunk/dijaink/ (2011-02-28)
  • http://www.unilever.hu/vallalatunk/companystructure/szervezeti-felepites.aspx (2011-02-28)
  • http://www.unilever.hu/vallalatunk/gyaraink/?WT.LHNAV=Az_Unilever_gy%C3%A1rai_Magyarorsz%C3%A1gon (2011-02-28)

Folytatás következik…