
Az Európai Bizottság által létrehozott Social Innovation Match (SIM) adatbázisban csaknem minden harmadik hazai projekt a Társadalmi Innovációs Nemzeti Laboratóriumhoz kapcsolódik.
A társadalmi innovációk európai szintű elterjedésének elősegítését és bővítését célozza az Európai Bizottság által létrehozott Social Innovation Match (SIM) adatbázis. A SIM több lehetőséget is kínál a társadalmi innovátorok és az érdeklődők számára: lehetőséget nyújt a társadalmi innovációs példák bemutatására, továbbá ösztönzi és felületet is biztosít a társadalmi innovációban érdekelt felek számára, hogy tanuljanak más jó gyakorlatokból és új partnerségeket hozzanak létre. A SIM egy nyílt adatbázis, amelybe társadalmi innovációs projektgazdák vagy más érdekelt felek feltölthetik a projektjük leírását azzal a céllal, hogy megosszák hasznos, sikeres és inspiráló társadalmi innovációs példáikat.
Az összesen közel négyszáz európai jó gyakorlatot tartalmazó gyűjteményben jelenleg huszonkilenc hazai projekt szerepel, ebből tizenhárom projekt a Társadalmi Innovációs Nemzeti Laboratóriumban valósult meg, valamint fejlesztésükben részt vettek a TINLAB mentorhálózatának tagjai.
A Pannon Egyetem SIM adatbázisban szereplő TINLAB projektjei az alábbiak:
Kompetenciatükör
A program elsődleges célja egy olyan kompetencia-térkép kialakítása a gazdaságtudományi területen végzettek számára, amely a szakmai gyakorlaton lévő hallgatók, a pályakezdők és leendő foglalkoztatóik számára átláthatóvá teszi, hogy a képzési program milyen kompetenciák fejlesztéséhez járult hozzá. Bővebben >>>
Tudomány Mindenkinek Hackathon
A projekt fő célkitűzése, hogy a tudományos kutatási eredményeket közérthető módon eljuttassák a nagyközönséghez. Az évente egyetemistáknak rendezett tudománykommunikációs verseny résztvevői támogató, mentorált folyamat során dolgoznak fel és interpretálnak tudományos eredményeket.
Bővebben >>>
Vállalkozói attitűdvizsgálat a felsőoktatási intézmények hallgatói mintáján
A hallgatók vállalkozói attitűdjének, kompetenciáinak és motivációinak feltérképezésére irányuló kutatás feltárja a jelenlegi gazdaságtudományi képzés szereplői számára, hogy melyek az erősíteni és fejleszteni kívánt kompetenciák, attitűdök, amelyek a hallgatók vállalkozói hajlandóságát jelentősen befolyásolják.
Bővebben >>>
A digitális intelligencia társadalmi aspektusai
A projekt központi célja egy digitális intelligencia mérőskála kifejlesztése volt. A mérőeszköz védjegyoltalmat nyert, és DIP (Digitális Intelligencia Profil) néven került bejegyzésre. A digitális intelligencia (digitális kompetencia: digitális eszközök használatára vonatkozó technikai felkészültség és tudás + digitális attitűd: az eszközhasználathoz kapcsolódó viselkedés) mérése és fejlesztése mind a társadalmi, mind a vállalati szinten elengedhetetlen a sikeres digitalizációhoz. A DIP 8 dimenzióban, 3 szinten, 3 területet mér, alkalmas egy nemzet, régió, város, vállalat vagy szervezet (pl. iskolák) állampolgárainak felmérésére. A DIP mérőskála interdiszciplináris jellegű: az oktatás, pszichológia (digitális érzelmi intelligencia), informatika (digitális védelem, digitális műveltség) mellett érinti a médiatudományt, jogot (digitális jogosultság), szociológiát (digitális társadalmi viszonyok) és vezetéselméletet (digitális párbeszéd). Bővebben >>>