Dátum: 2017. november 13. (hétfő) – 30. (csütörtök), (40 óra, hét alkalom – a konkrét dátumokat lásd alább)

Célcsoport és tipikus problémák: „Az  új ISO 9001:2015 szabvány alkalmazásának etikai problémái” képzést elsősorban olyan, a termelésben, illetve a szolgáltatásban dolgozó vezetőknek és minden minőségügy iránt érdeklődőnek ajánljuk, akiket az alábbi kérdések egyike-másika (vagy mindegyike) foglalkoztatja:

  • Érdemes foglalkozni a minőségmenedzsment etikai kérdéseivel?
  • Milyen etikai kérdéseket tartalmaz az új ISO 9001:2015 minőségirányítási szabvány?
  • A tulajdonosok hogyan szólnak bele a szervezet életébe?
  • Elég-e az, hogy a vevőink elégedettek legyenek?
  • Emberközpontú szervezet vagyunk-e? Akarjuk-e biztosítani a dolgozói elégedettséget, és ha igen, akkor hogyan?
  • Hogyan tudjuk a szabvány alkalmazása révén biztosítani azt, hogy a vezetők hatékonyabban vezessenek?
  • Mit tudunk tenni a csalások elkerüléséért?
  • Kialakítható-e jó munkahelyi légkör a rivalizálás helyett?

A képzés célja a résztvevők minőségszemléletének és etikai hozzáállásnak a fejlesztése, a szabvány megismertetése és az alkalmazásához szükséges készségek kialakítása, és mindezek által az adott szervezet teljesítményének a növelése.

Tematika:

  • A minőség és az etika értelmezése
  • A minőségmenedzsment rendszer etikai jellemzői
  • Az ISO 9001:2015 szabvány etikai tartalma
  • A vállalati kultúra és a vállalati etika
  • A vállalat értékrendje, célrendszere
  • A szervezet környezete
  • A vezetés szerepe
  • A munkatársak magatartása
  • A termelési folyamatok minőségszabályozásának etikai kérdései

Módszertan, megközelítés:

  • Interaktív, a résztvevők bevonására, sok beszélgetésre, gyakorlati példák bemutatására, vitára és tanácsadásra épülő módszer

Vizsga és tanúsítvány:

  • A képzés végén a résztvevők vizsgát tesznek, és sikeres vizsga esetén tanúsítványt kapnak.

A képzés nyelve: magyar

Létszám: Csoportonként max. 20 fő

Időtartam:  40 óra (5×5 + 1×8 + 1×7 óra)

Konkrét dátumok:

  • 2017. november 13., hétfő 16.30h – 20.30h
  • 2017. november 15., szerda 16.30h – 20.30h
  • 2017. november 18., szombat 9.00h – 16.30h
  • 2017. november 20, hétfő 16.30h – 20.30h
  • 2017. november 22., szerda 16.30h – 20.30h
  • 2017. november 25., szombat 9.00h – 15.45h
  • 2017. november 30., csütörtök 16.30h – 20.30h

Helyszín: a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar, A épület, II. em. 204 terem (Kari Könyvtár) – az ettől eltérő helyszínről külön értesítjük a jelentkezőket

Mire lesz képes az, aki elvégzi a képzést? 

  • A minőség etikai kérdéseinek a helyes értelmezésére
  • Az etikai szemlélet kialakítására
  • A minőségmenedzsment rendszerek etikus működtetésére
  • Az ISO 9001:2015 szabvány etikai kérdéseinek a kezelésére
  • A termelés érdekeltjei valós igényeinek a feltárására
  • A munkahelyi légkör javítására

A képzés vezetője Prof. Dr. Veress Gábor vegyészmérnök, alkalmazott matematikus, az MTA doktora, egyetemi tanár, a minőségügy széles körben elismert elméleti és gyakorlati szakembere 

  • a Magyar Akkreditációs Bizottság (MAB) Minőségbiztosítási Tanácsadó Bizottságának sok évig elnöke
  • a Magyar Innovációs Szövetség (MISZ) korábbi alelnöke
  • a Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetségének (MTESZ fa) elnöke
  • a Magyar Bioetikai Társasság elnökségi tagja
  • az SzVT Műszakiak Bólyai Köre elnöke
  • az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődés Tanácsának (NFFT) tagja
  • az NFFT Klímapolitikai Munkabizottságának elnöke
  • a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Tanács (NSZFT) tagja
  • az NSzFT Nemzeti Képzési Bizottságának elnöke
  • vendégelőadó volt a Yale Egyetemen (New Haven, Ct, USA) (1980)
  • Magyar Köztársasági Érdemrend Tiszti Keresztje (2001) kitüntetettje

Részvételi díj: 128.000 Ft + ÁFA, amely magában foglalja a vizsga és a tanúsítvány díját is.