fevakA FeVáK Iroda egyetemi évek alatti vállalkozásindításhoz is tud segítséget adni. Erről Boór András, műszaki menedzser hallgatónk is tanúskodik, aki  most a napokban indította el vállalkozását itt Veszprémben. Motivációiról, tapasztalatairól kérdezgettük:
Mutasd be kérlek a vállalkozásod!

Most december 5-én nyitottunk meg üzletünket a Mackó Cukrászda mellett, aminek az Ízis Butik nevet adtuk. A vállalkozás profilja használt ruha kereskedés,de bizsu ékszereket és egyéb kiegészítőket is forgalmazunk. Mindezt „butik hangulatú” üzlet helységben, hiszen a célunk az volt, hogy egy olyan üzletet indítsunk el, ahol kedvező áron, de mégis az elvártnál (és az adott árkategóriához mérten elvárhatónál) jóval magasabb minőségű termékeket forgalmazunk, hogy a vevőink inkább egy márkás butik hangulatát érezzék a tipikus „turkálós miliő” helyett. Ennek megfelelően nálunk a vásárlók kellemes környezetben, vállfákra tett, tiszta és kellemes illatú ruhákkal találkoznak melyek jó minőségűek és márkás darabok.

Mi motivált a vállalkozás indítására?

A jelenlegi vállalkozás ötletét gyakorlatilag az adta, hogy tapasztalataink szerint az, akinek nincsenek megfelelő kapcsolatai, az nehezen tud elhelyezkedni. A párommal ezek után a tapasztalatok után döntöttünk, úgy hogy akárhogy is, de a magunk főnökei leszünk és inkább dolgozunk 3x annyit, de azt legalább magunkért tegyük.

Mi alapján választottatok üzlethelyiséget?

Próbáltunk az egyetemhez minél közelebb lenni. Leginkább az alsó és a felső kampusz között, illetve a központi kollégium közelében szerettünk volna üzletet nyitni, de alkalmas hely hiányában erről letettünk. Végül hosszas keresgélés és a lehetőségek mérlegelése után (mennyire van jó helyen, mennyi ott a bérleti díj, mennyi lenne a rezsi, mennyire forgalmas, milyen a parkolási lehetőség, stb.) a Mackó cukrászda és a színház közötti kicsi, de kellemes hangulatú helység mellett döntöttünk.

Mi az, ami igazán fontos a számodra a vállalkozás üzemeltetésénél?

Amit pillanatnyilag a legfontosabbnak gondolunk/gondolok, az az, hogy inkább a haszonkulcsunk rovására, de szeretnénk hosszútávon olcsók maradni úgy, hogy minőségi termékeket forgalmazunk. Ezzel egy stabil vevőkört szeretnénk kialakítani, akik szívesen visszajárnak, és minden alkalommal elégedetten távoznak tőlünk.

Milyen feladatokat látsz el személyesen?

Az én asztalom elsősorban az adminisztratív ügyek intézése és az árubeszerzés. De természetesen mindenben otthon kell lennem.

Mennyire tudod hasznosítani a tanultakat?

Az egyetemi tanulmányaimnak kifejezetten nagy hasznát veszem a mindennapjaimban. Vállalkozásom kezdő szakaszában (tervezés és indítás) úgy érzem, hogy a marketing illetve a menedzsment tárgyakat tudtam a legjobban hasznosítani.

Miben tudtak neked segíteni a FeVáK Iroda munkatársai?

Amikor az egész vállalkozás ötlete átlépett a „majd egyszer jó lenne” kategóriából a „neki kell állni most” kategóriába, akkor kerestük meg őket. Amellett, hogy sok segítséget kaptunk tőlük az induláshoz szükséges adminisztratív dolgok kapcsán (milyen engedélyt, hol, hogyan tudunk megkapni, mire érdemes figyelni, hol tudunk biztosan hiteles és aktuális információkat kapni, stb.), sok hasznos tippet, ötletet is adtak a legkülönbözőbb területeket érintve.

Vállalkozásod elindítását követően is számítasz-e a támogatásukra?

Most az indulás után is több hasznos tippet, ötletet kapunk tőlük mindamellett, hogy más módon is segítenek nekünk (leginkább olyan területeken, amihez mi magunk a legkevésbé értünk). Tehát a válaszom egyértelműen igen.