csoportkep2015. áprilisában került megrendezésre a turizmus-vendéglátás szakkirándulás. A kirándulást kihívás előzte meg, ugyanis előző félévben, az utazásszervezés tantárgy keretein belül pályázni lehetett a szervezői posztra. Több 3-4 főből álló hallgatói csoport nevezett be a versenyre, és az elkészült 3 napos programot több fordulóban, a Turizmus Intézeti Tanszék ülésein adtuk elő, így került ki a győztes: a mi csapatunk. Tehát hárman (Pető Gyöngyi, Rezneki Ildikó és én, Andrási Tekla) kerültünk abba a szerencsés – ám olykor-olykor megpróbáltató – helyzetbe, hogy az elképzeléseinket megvalósítsuk. Célunk az volt a tervezés során, hogy az adott desztinációból minél többet megismerhessünk és a programok minél színesebbek legyenek, a szakma több területét is érintsék, hiszen a turizmus nem csak városnézésből áll, és mi ezt a kiránduláson be is bizonyítottuk.

28 diák és 4 oktató döntött úgy, hogy részese lesz a három napos kalandnak, aminek helyszíne Eger és környéke volt. Az 5 órás buszos útnak is megvan a maga előnye és szépsége: „összerázza” a csapatot. Így délután már jókedvűen, ki-ki új ismerőssel gazdagodva, megérkeztünk Egerbe, a várhoz. Az egri TDM munkatársa tartott itt egy rövid beszámolót tevékenységükről, majd az ebédet követően a várat fedeztük fel. Az első nap zárásaként Demjénbe látogattunk el, ahol a Hotel Cascade Resort&Spa igazgatója megmutatta és bemutatta azt a luxust és modern formavilágot, amit a hotel képvisel. A legtöbb kiránduló úgy hagyta el a hotelt, hogy ők most megtalálták az ideális esküvőhelyszínt. Egyértelmű, melyik nemet érintette ilyen érzékenyen Demjén. A nap fénypontja pedig a Cascade Barlang- és Élményfürdő volt, ahol a rengeteg csúszdának és a vízben fellelhető élményelemeknek köszönhetően gond nélkül eltöltöttünk pár órát.

Második nap Aggteleken jártunk barlangtúrán, majd Gömörszőlőssel ismerkedtünk meg. A polgármester asszony és az Ökológiai Intézet vezetője elmesélte nekünk, hogy hogyan igyekszik boldogulni ez a kis 60 fős település, és, hogy a hagyományaikat, mindennapi életüket hogyan fordítják a turizmus és a falu javára a „Parasztwellness” segítségével.

Ha már egyszer Eger, szentségtörés lett volna kihagyni egy borkóstolót, így este a Szépasszonyvölgybe voltunk hivatalosak, ahol a Molnár pincészet boraival ismerkedtünk meg közelebbről. A gasztronómiai élményt csak fokozta az a hatalmas paraszttál, ami már az asztalon várt minket, telis-tele házi készítésű finomságokkal.

Kissé fáradtan és az előző este elfogyasztott bor áldásos hatásával vágtunk neki az utolsó napnak, amit a szilvásváradi La Contessa kastélyhotelben kezdtünk. Itt ugyancsak az igazgató úr szakított időt arra, hogy körbevezessen minket, meséljen a hotelről és a működéséről. Természetesen ezután nem hagytuk ki a Fátyol-vízesést sem, amit ki gyalog, ki dottoval, ki pedig biciklivel közelített meg.

Megkóstolhattuk a méltán híres szilvásváradi füstölt pisztrángot, majd annak az elkészítésével is megismerkedhettünk.

Szakkirándulásunk lezárásaként Veszprém felé közeledve megálltunk Gödöllőn, ahol betértünk egy vezetett tárlatvezetésre a Grassalkovich Kastélyba.

Voltunk olyan bátrak, hogy a kirándulás végén elégedettségi kérdőívet töltettünk ki a résztvevőkkel, és nagy megkönnyebbülés és visszaigazolás volt számunkra, hogy összességében mindenki jól érezte magát, és hasznosnak vélte ezt a kirándulást.

Én, személy szerint, pedig nagyon hálás vagyok azért Dr. Papp Zsófia oktatónak, hogy felkínálta a lehetőséget a szervezésre, ugyanis rengeteg tapasztalattal lettem gazdagabb. Leginkább a szervezői és a problémamegoldó készségem fejlődött, és nem utolsó sorban hatalmas élményt és szakmai tapasztalatot jelentett részt venni egy sikeres szakkirándulás szervezésében. Biztos vagyok benne, hogy ezzel szervezőtársaim sincsenek másképp.

Megbízható forrásból tudom, hogy a következő félévben szintén ringbe lehet szállni a szervezői pozícióért, én meleg szívvel ajánlom mindenkinek, aki szereti a kihívásokat, és aki egy hatalmas plusszal szeretné támogatni saját szakmai fejlődését és pályáját. Hajrá hajrá!