Fotó: Viszoki Csaba

Egyetemi pályafutásom egyik legjobb (ha nem a legjobb:)) félévét köszönhetem az Erasmusnak, amelyet biztosan nem fogok sosem elfelejteni. Választásom Mariborra esett, ahol mintegy öt hónapot tölthettem el, megtapasztalva milyen is igazán szabadnak lenni.
A februári hideggel ellentétben a fogadtatás nagyon is meleg volt. Mentoraink igyekeztek minél több programmal, bulival hozzájárulni, hogy igazán szoros Erasmus család alakuljon belőlünk. Halkan jegyzem meg, hogy egyedül itt tart két hétig a Welcome Weeks. Emellett, az, hogy koliban laktam szintén biztosította, hogy ne nagyon kelljen unatkoznom. Szintünk szinte kizárólag Erasmusos hallgatókból állt, így elég vegyes társaság verődött össze. A teljesség igénye nélkül: lengyelek, csehek, litvánok, németek, franciák, törökök, spanyolok képviseltették magukat. Szinte minden napra jutott valamilyen közös buli a konyhában, vagy egy-egy közös főzés, ahol mindenki igyekezett megismertetni saját konyháját a többiekkel.
Ami Maribort illeti, nagyjából Veszprémhez tudnám hasonlítani. Ha pörgést keresel, megtalálod, ha éppen egy kis nyugit, akkor is jó helyen jársz, szóval mindenkinek csak ajánlani tudom. Egyetemistának meg pláne jó lenni, mivel olyan kuponrendszer működik, amelynek segítségével mindennap rengeteg étterem közül választhattunk, és 2-3 euroért komplett ebédeket kaptunk. A szlovén emberek barátságosak, igyekeztek mindig segíteni, ha épp rászorultam, és az angollal is jól elboldogulnak, persze azért a fiatalok körében többen beszélik a nyelvet. Ezt megtapasztalhattam Mariboron kívül is, hiszen a második héten szlovén túrát szerveztek nekünk, melyen megnéztük Szlovénia nevezetességeit, és persze a tengerparton is lógathattuk kicsit a lábunk.
Egyetemi óráinkon szinte kizárólag csoportokban dolgoztunk, prezentáltunk, fejlesztve ezáltal mind angol-, mind prezentációs készségeinket, amely biztos vagyok benne, hogy jól fog jönni a későbbiekben.
Igyekeztem minél többet utazni, nem csak Szlovénián belül, de a környező országokban is. Páran összeverődve egy hosszúhétvégét töltöttünk el a tengerparton, tíz napot Horvátország, Montenegró és Szerbia felfedezésével, valamint egy hét alatt körbestoppoltuk Boszniát. Mindegyik túráról oldalakat tudnék írni, annyira jó volt, így ha a jövőben tehetem, ismét hátizsákot ragadok és efféleképp járom be Európát.

Fotó: Viszoki Csaba

Történetek százai keringenek fejemben, lehetetlen ennyiben összefoglalni ezt a félévet. Remek barátságok köttettek, amik biztos vagyok benne, hogy a jövőben sem fognak megszakadni. Megismerhettem sok embert, sok kultúrát, új ételeket, italokat, szokásokat, és megtapasztalhattam milyen is igazán önállónak és szabadnak lenni.
További beszámolókért nyugodtan nézz körül a blogomon: http://mariborbamentemmajdjovok.blogspot.hu/