Célcsoport és tipikus problémák: A „Hogyan alkalmazható az új ISO 9001:2015 szabvány a szolgáltatásokra?” képzést elsősorban olyan, a szolgáltatásban dolgozó vezetőknek és minőségügyi szakembereknek ajánljuk, akiket az alábbi kérdések egyike-másika (vagy mindegyike) foglalkoztatja:
- Milyen értelemben sajátos „iparág” a szolgáltatás?
- A szabványok alkalmazása terén van-e különbség a gyártási és a szolgáltatási folyamatok között?
- Az új ISO 9001:2015 minőségirányítási szabvány mely pontjai nem értelmezhetők a szolgáltatásokra?
- A szolgáltatást igénybe vevő ugyanolyan vevő, mint a gyártmány vevője?
- A szolgáltatások esetén hogyan értelmezhető a „működés”?
- Az ISO 9001:2015 szabvány előírásaihoz milyen kiegészítések szükségesek, hogy alkalmazható legyen a szolgáltatásokra?
A képzés célja, hogy a résztvevők áttekintsék a szolgáltatások főbb sajátosságait és képesek legyenek az új ISO 9001:2015 szabvány alkalmazására a szolgáltatások esetén és ezáltal járuljanak hozzá az adott szervezet teljesítményének a növeléséhez.
Tematika:
- A kiindulópont: A szolgáltatás fogalmának és fő jellemzőinek áttekintése
- A szolgáltatások jogi szabályozása
- Az ISO 9001:2015 szabvány lényege
- A szolgáltatást igénybevevőjének, a szolgáltatást adónak és a szolgáltatás eredménye hasznosítójának meghatározása
- A szabvány működés pontjának az értelmezése: a szolgáltatás adási folyamat, a szolgáltatás igénybevételi folyamat és a szolgáltatás hasznosítási folyamat
- A szolgáltatási folyamat folyamatszabályozása
- A szolgáltatási folyamat megfelelőség szabályozása
- A szolgáltatási folyamat minőségszabályozása
Módszertan, megközelítés:
- Interaktív, a résztvevők bevonására, sok beszélgetésre, gyakorlati példák bemutatására, vitára és tanácsadásra épülő módszer
Vizsga, tanúsítvány
A képzés nyelve: magyar
Létszám: Csoportonként max. 20 fő
Időtartam: 40 óra
Helyszín: a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar, A épület, II. em. 204 terem (Kari Könyvtár) – az ettől eltérő helyszínről külön értesítjük a jelentkezőket
Mire lesz képes az, aki elvégzi a képzést?
- A szolgáltatás helyes értelmezésére
- A szolgáltatási folyamatok főbb jellemzőinek a kezelésére
- A szolgáltatási folyamatok minőségének értelmezésére
- A szolgáltatási folyamatok szabályozására
- Az ISO 9001:2015 szabvány alkalmazására a szolgáltatások esetén
A képzés vezetője Prof. Dr. Veress Gábor vegyészmérnök, alkalmazott matematikus, az MTA doktora, egyetemi tanár, a minőségügy széles körben elismert elméleti és gyakorlati szakembere
- a Magyar Akkreditációs Bizottság (MAB) Minőségbiztosítási Tanácsadó Bizottságának sok évig elnöke
- a Magyar Innovációs Szövetség (MISZ) korábbi alelnöke
- a Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetségének (MTESZ fa) elnöke
- a Magyar Bioetikai Társasság elnökségi tagja
- az SzVT Műszakiak Bólyai Köre elnöke
- az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődés Tanácsának (NFFT) tagja
- az NFFT Klímapolitikai Munkabizottságának elnöke
- a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Tanács (NSZFT) tagja
- az NSzFT Nemzeti Képzési Bizottságának elnöke
- vendégelőadó volt a Yale Egyetemen (New Haven, Ct, USA) (1980)
- Magyar Köztársasági Érdemrend Tiszti Keresztje (2001) kitüntetettje
Részvételi díj: 128.000 Ft + ÁFA, amely magában foglalja a vizsga és a tanúsítvány díját is.