34846_416573868538_63111543538_4499400_6486097_nA ReVision két fiatal és rendkívül vidám munkatársa nyitotta meg a második utcazenei napot (képgaléria itt), így már megszokott környezetben a babzsákokon és a délutáni hőség tikkadtságával együtt próbáltunk odafigyelni arra, hogy mi is tűnik ki igazán a reklámzajból?

Az internet és a mobiltelefónia világában az emberek dimenziója is megváltozott, több kommunikációra van szükség, nemcsak egyoldalú reklámozásra. A gerillamarketing az, amikor csinálsz valami olyat, amiről az emberek beszélnek. Előadóink szerint az internet egy középkori piachoz hasonló fórum, ahol bárki megtudhat bárkitől bármit, sőt!

Így tehát a gerillamarketing felé vettük az irányt, kiderült, hogy ez sem olyan spontán, mint ahogy azt mi – laikusok hisszük. Van pletykamarketing, amely a szociális hálóra alapul, egyszerűen csak el kell ejteni egy információt a fodrásznál, és már meg is spóroltunk egy rakás egyéb reklámra költhető pénzt. A vírusmarketing ma a legnépszerűbb a gerillán belül, ez a szóbeszéd internetes verziója. Ezt a véleményvezérekre kell kiélezni, ha őket megnyerjük, akkor a reklám önjáróvá válik. Az astroturf alkalmazás, magyarul csak annyit jelent, hogy műfüvesítés, de ha igazán belegondolunk, akkor megláthatjuk az áruházak polcai mellett az álfogyasztói csoportokat, vagy a neten a fizetett klikkelőket. Az ambient média a gerillák utolsó nagyobb dobása, ez a nem szokványos felületek alkalmazását teszi ki.

Rengeteg idő lévén beszélgettünk még egy kicsit a social média és a tiniszex párhuzamairól, nameg arról, hogy ez sem egy újfajta spanyol viasz, de aki jól használja annak mindenképpen az előnyére válhat.