„Ismerjük a vevőt? – A vásárlás pszichológiája”

Veszprém ad otthont 2019. augusztus 26-28. között a marketingkutatók jubileumi konferenciájának.

Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXV. Országos Konferenciájának vendéglátója 2019-ben a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának Kutatóközpontja.

A tavalyi év végén 15. születésnapját ünneplő Gazdaságtudományi Karon négy évvel ezelőtt indult először önálló marketingképzés Veres Zoltán professzor vezetésével. A Marketing Tanszék tapasztalt oktatói és kutatói nagy örömmel vállalták el a 25. jubileumi konferencia házigazda szerepét, hiszen olyan témák megvitatásának adhatnak teret, melyek régóta foglalkoztatják a marketingszakmát és mindemellett örömmel mutatják meg a szakembereknek az Európa Kulturális Fővárosa címet elnyert Veszprémet. Az eseményre a marketingoktatás, a marketingkutatás és marketingszakma magyarországi képviselőit várják a szervezők.

A konferencia vezető témája a vevő megismerése. A marketingkutatók számára hosszú évtizedek óta szolgál témával a vásárlók viselkedése és motivációja, a vásárlói preferenciák és a vásárlási döntések örökzöld kérdései. Működik-e marketing, ha nem ismerjük pontosan, hogy milyen tényezők és mechanizmusok írják le a vásárlás pszichológiáját? A veszprémi konferencián a szervezők izgalmas szekció- és panelvitákat ígérnek, melyen keresztül a szakemberek közelebb juthatnak a konferencia fő kérdéséhez.

A plenáris előadásokra két neves szakembert kértek fel a marketingszakma két különböző pólusának képviseletében.

Mészáros Zoltán, a veszprémi Oliva Étterem és Hotel tulajdonosa, a méltán híres VeszprémFest megálmodója és főszervezője, az EKF 2023 vezérigazgatója, koncert- és rendezvényszervező, „A tányérmarketingtől a városmarketingig – egy helyi vállalkozó szemével” című előadásával nyitja meg a konferenciát.

Kiss Orhidea Edith, az ELTE PPK Pszichológia intézetének docense „Vásárlók és vásárlási terek a fogyasztáspszichológia nézőpontjából” című előadásával indítja el a szakemberek gondolatait a további tudományos eszmecserék témái felé, melyek alapvetően három irányban folytatódnak. Megvitatják a kutatótársak a termék- és szolgáltatáspiacokról, a szervezeti piacok beszerzési magatartás-kutatásáról, és a vásárlási magatartás kutatásának módszertani lehetőségeiről és dilemmáiról szóló eredményeket.

Veszprém nem először ad otthont az EMOK Konferenciának, 2000-ben, még a Gazdaságtudományi Kar jogelődje rendezőként bekapcsolódott az éves marketingkonferenciák sorozatába. A szervezők mindent megtesznek annak érdekében, hogy ez a 25. jubileumi konferencia szakmailag kiemelkedő, sikeres és emlékezetes esemény legyen az EMOK konferenciák történetében.

További információ:
Dr. Veres Zoltán
veres.zoltan@gtk.uni-pannon.hu
+36 30 375 3648

A rendezvény az EFOP-3.6.1-16-2016-00015 azonosító számú „A Pannon Egyetem átfogó intézményfejlesztése az intelligens szakosodás elősegítése érdekében” c. projekt keretében valósul meg.