Name: Dr. Dávid Máté HARGITAI

Title: Associate Professor

Department: Department of Marketing

Modules:

  • Introduction to Marketing
  • Introduction to Market Research
  • Introduction to Marketing practice
  • Problem solving practice
  • Marketing strategy
  • Business communication
  • Nonbusiness marketing
  • Services and B2B marketing
  • Marketing Management
  • Nonbusiness marketing

Education:

  • University of Pannonia – Basic Course in Management (2009)
  • University of Pannonia – Master of Management and Organization (2012)
  • University of Pannonia – Doctoral School of Management and Organizational Sciences (2018)

Academic degree: PhD

Language Skills:

  • English: Intermediate level
  • German: Basic level

Publications:

  • Gaálné Starhon K. – Hargitai D. M. – Horváth H. A.- Savella O. – Dobay B. – L. Jancková (2012): Inherent potential pedagogical opportunities in sport tourism. Appereance of health, activity as pedagocical values in leisure habits of passive sport tourist. Journal of Health Promotion and Recreation, 2;3. 25-32 o. (ICID: 1020157)
  • Hargitai D. M. (2016): Tartalomelemzés szoftver segítségével. In: Bevezetés a piackutatásba (Szerk.: Veres Zoltán – Hoffmann Márta – Kozák Ákos) 162-165 o. ISBN: 978 963 05 9675 6
  • Hargitai D. M. (2016): Leíró statisztikák. In: Bevezetés a piackutatásba (Szerk.: Veres Zoltán – Hoffmann Márta – Kozák Ákos) 185-194 o. ISBN: 978 963 05 9675 6
  • Hargitai D.M. (2016): Komplex sportszolgáltatás értékelés: vezetői attitűdök. Gradus Vol 3, No 1 386-391 o.
  • Hargitai D. M. (2017): A magyar atlétikai sportág komplex hatásmechanizmusa a stakeholder preferenciák nézőpontjából. in Dr. Bányai Edit, Dr. Lányi Beatrix, Dr. Törőcsik Mária (szerk.): Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás. Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-429-1 pp. 704–712.
  • Veres Z. – Sasné G. A. – Hargitai D. M. – Liska F. (2017): Kvalitatív szöveganalitika a fogyasztói preferenciák kutatásában. in Dr. Bányai Edit, Dr. Lányi Beatrix, Dr. Törőcsik Mária (szerk.): Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás. Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-429-1 pp. 552–561.
  • Hargitai D. M. (2016): Stakeholder attitűdök vizsgálata a magyar atlétikában, In: Fehér András, Kiss Virág Ágnes, Dr. Soós Mihály, Dr. Szakály Zoltán (szerk.): Hitelesség és Értékorientáció a Marketingben. Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar: Debrecen. 225–234. o

 

Project Experience:

  • Leader of Dissemination Workgroup, E-learning SOLutions for Vocabulary Education Trainings/E-SOLVE” (540322-LLP-1-2013-1-HU-LEONARDO-LAM)
  • Professional leader, EFOP-3.4.3-16-2016-00009

Scientific membership:

  • Hungarian Regional Sientific Society
  • Editorial board member in Acta Scientarium Socialum

Phone: 36 88 624-345

Room: A/113

E-mail:  hargitai.david@gtk.uni-pannon.hu

Office hours: Monday 8:00-10:00 (pre-negotiation by e-mail is required)